Esiteks, kliendil on selle järele vajadus. Vajadustena mõistame tihti praktilisi probleeme, näiteks peavalu tekitab kohese vajaduse aspiriini järele.
Probleemi lahendamine ongi kõige lihtsam tee eduka tooteni, ja mida valusam probleem, seda lihtsam on toodet müüa.
Tootestatud toode lubab midagi kliendile olulist ja annab lubadusele garantii. Näiteks ülikooli ettevalmistuskursus lubab anda Sulle raha tagasi, kui Sa ülikooli sisse ei saa. Lubadused puudutavadki eelkõige teenuseid, kuigi ka osad füüsiliste toodete tootjad annavad vahel isegi uskumatuna tunduvaid lubadusi. Näiteks sokitootja Darn Tough annab sokkidele eluaegse garantii. Lubadus, mis vähendab ostmise riski, eristab Sind konkurentidest ja jääb kliendile meelde. Kui Sa midagi lubada ei julge, siis ehk pole Sinu toode piisavalt hea?
Tootestatud toote tunned ära lihtsast ja arusaadavast hinnast. Toodetega on asi lihtsam, aga teenuste müüjatel on tihti tunne, et nende töö on nii eriline, et seda ei ole võimalik hinnastada. On raske ette kujutada, et 30 aastat allhankega tegelenud rõivatootja ei oskaks öelda, mis maksab näiteks seeliku valmistamine. Kui küsimus on keerukuses, siis saab teha kategooriad lihtne, keskmine ja keeruline seelik. Ometi ei esitle rõivatootjad pea kunagi hindasid kodulehel. Hinna peitmine kliendi eest tähendab, kas osutatava teenuse sisu pole iseendalegi päris selge või koheldakse kliente ebavõrdselt ja tehakse hinnad tellija võimekuse järgi, mis jätab samuti ebaprofessionaalse mulje.
Heal tootel on meeldejääv nimi. Näiteks raamatupidamisteenused ja isegi ettevõtted on kohati nii sarnaste nimedega, et kui külastad viie ettevõtte kodulehte, ei suuda Sa viie minuti pärast meenutada, mille poolest nad üksteisest erinesid. Erand on Pilvebüroo, mis jääb meelde ettevõttena ja Afinantsi „Alustava ettevõtte pakett“, mille puhul on kohe selge, kellele, mida ja mille eest. Valdkondades, kus on tihe konkurents, on ka nimel suurem tähtsus, sest klient on laisk, ta ostab selle teenuse, mis kõnetab. Kui Sa valid hambaarsti, siis tõenäoliselt kõnetab Sind teenus „Hambaravi valu kartvatele patsientidele“. Samas „Kvaliteetne hambaravi“ või „Usaldusväärne raamatupidamine“ ei jää meelde ega eristu, kuna need on selle teenuse baasomadused. Me juba oletame, et need teenused on kvaliteetsed ja usaldusväärsed.
Hästi tootestatud teenus või toode eristub teistest samalaadsetest nii, et neid ei saa omavahel võrrelda. Kui toode või teenus tundub kliendile samasugune kui konkurentidel, siis hakkab ta kauplema ja ostab sealt, kus on odavam. Seda probleemi on lihtne jälgida käsitöötoodete turul. Keegi mõtleb välja toote, kõik teised kopeerivad ja hiljem kaeveldakse, et käsitöö eest ei taha keegi maksta, kuigi turul on ka suur valik käsitsi valmistatud tooteid, mille eest makstakse kõrget hinda.
Eristumine on oluline absoluutselt igas valdkonnas ja eristuda võib kasvõi ainult kommunikatsiooni abil, nagu näiteks Pakendikeskus, kelle tooted on standarditud, aga suhtlemine väga meeldejääv. Võitjana väljuvad konkurentsist need, kes julgevad oma isikupära esile tuua.
Lõpuks, täiuslikkuse võib uut toodet või teenust luues unustada, kuna alati tuleb müües välja erinevaid probleeme ja vajadusi, mida ei olnud võimalik ette näha.
Kommentaarid