Kuidas teha vahet probleemil ja sümptomil?

Kui Sulle tundub, et maadled päevast päeva samade probleemidega ja need ei lahene hoolimata pidevast tegutsemisest, siis tõenäoliselt tegeled Sa sümptomitega.

Kui Sinu ettevõtte töötajad vahetuvad tihti ja pead kogu aeg uusi otsima, on tegu sümptomiga. Pole oluline, kui mõjusaid tööpakkumiste reklaame Sa teed, see ei lahenda probleemi. Võib-olla pole Sinu ettevõte töötajatele piisavalt atraktiivne? Miks? Ka see, kui kliendid ei taha osta Sinu tooteid ja teenuseid, on sümptom. Probleem võib olla selles, et klientidel pole neid vaja. Väljakutse võib olla ka mujal, näiteks võib müüja vajada koolitust, kliendid võivad eelistada mingil põhjusel konkurente või on Sinu toode ajale jalgu jäänud.

Enamasti lahendatakse projektis sümptomeid, mitte probleeme. Probleemi leidmine on raske ja tihti tuleb selle käigus välja, et on juba tehtud valesid tegevusi ning suuna muutmine on psühholoogiliselt raske. Samuti võib tekkida vajadus organisatsiooni muutmiseks, tundub turvalisem vaikida ja jätta mulje, et tegeleme õige asjaga.

Õige probleemi välja töötamine on raskustest hoolimata kasulik, ja parimal juhul võib see viia väga suurte uuenduste sünnini. Aga miks ei saa ma telefonist taksot tellida? Aga miks mul on vaja panka raha saatmiseks? Kõik tõeliselt uued ideed sünnivad uuest probleemi püstitamisest.

Kommentaarid

Email again:

Eelmine

Milleks on vaja loovust?

Järgmine

Nutikus hõbe, loovus kuld

Jaga seda artiklit